GGz Centraal heeft als eerste ggz-instelling de beschikking over een online-cliëntenpanel.
Het lanceren van een online cliëntenpanel is een initiatief van de centrale cliëntenraad en de raad van bestuur van GGz Centraal.
Het Cliëntenpanel voorziet in de behoefte om de stem van de cliënt in de hele organisatie te laten weerklinken. In het cliëntenpanel worden bijvoorbeeld (nieuwe) initiatieven binnen GGz Centraal getoetst. Met hun deelname helpen de leden van het cliëntenpanel de kwaliteit van zorg binnen GGz Centraal te verbeteren. Ook wordt het cliëntenpanel ingezet om kwaliteitstoetsing vanuit cliëntperspectief verder vorm te geven. Cliënten van GGz Centraal kunnen zich voor dit panel aanmelden via de website van GGz Centraal.
Achtergrond
Door het verder ambulantiseren en de rol van de specialistische ggz, wordt het steeds lastiger voor de cliëntenraad om de cliënt te ontmoeten, raadplegen of te betrekken bij ontwikkelingen binnen GGz Centraal. De inzet van een online cliëntenpanel is hiervoor een innovatieve oplossing.
Bron: GGZ Nederland