De landelijke campagne trapt af op 3 september
De voorbereidingen voor de zevende editie van ‘Stoptober, 28 dagen niet roken in oktober!’ zijn begonnen! De landelijke campagne trapt af op 3 september. De website stoptober.nl is al live in verkorte versie. Op 3 september gaat de uitgebreide versie van de site live. Het Trimbos-instituut faciliteert ook in 2020 de inzet van Stoptober via zorgprofessionals, om de campagne tijdig en adequaat bij patiënten en cliënten onder de aandacht te kunnen brengen.
Stoptober communicatiemiddelen
Je kunt de Stoptober Toolkit 2020 gratis bestellen via de Trimbos-webwinkel zolang de voorraad strekt.
Een Stoptober-toolkit bevat:
2 posters
100 flyers
100 visitekaartjes
Als je de Stoptober-toolkit nu bestelt, ontvang je deze eind augustus. Zo heb je het materiaal in huis wanneer de campagne start. Vanaf 3 september start de inschrijving voor Stoptober en op 1 oktober stopt iedereen hopelijk massaal met roken.
Nieuw materiaal
Stoptober stelt logo’s, posts en kleine advertenties beschikbaar die je kunt gebruiken op je website, socialmediakanalen of in de wachtkamer. Er komt ook een kort promotiefilmpje (met ex-roker en expert) beschikbaar, inclusief ondertiteling. Vanaf 31 juli te downloaden via de digitale bibliotheek. Vraag de inloggegevens op via
Lokale of regionale afstemming
Wil je aanhaken bij een breder lokaal of regionaal Stoptober-activiteitenplan, of wil je hier zelf het voortouw in nemen? Je kunt dit kenbaar maken via
Webinar Stoptober
Op 23 juni 2020 organiseerde het Trimbos-instituut samen met Stoptober een drukbezocht webinar. Wil je meer weten over de plannen voor Stoptober 2020, inspiratie vanuit de praktijk, het belang van Stoptober en misvattingen rondom roken en corona? Kijk dan het webinar terug.
Meer informatie
Bovenstaande en meer vind je op trimbos.nl/stoptober. Hier lees je wat Stoptober precies inhoudt en hoe je zelf met Stoptober aan de slag kunt. Ook vind je er handige tips om patiënten te motiveren om te stoppen met roken, en handvatten om Stoptober in te bedden in contactmomenten. Heb je na het bezoeken van de website nog een vraag? Stuur dan een e-mail naar